Veelgestelde vragen

Door de jaren heen hebben we veel vragen gehad over onze service. De meest voorkomende vragen hebben we hier geplaatst en beantwoord. Staat jou vraag er niet tussen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

In welke steden kan ik integerHuren.nl gebruiken?

integerHuren.nl werkt in heel Nederland. Dus je kunt je met een gerust hart inschrijven. Maar niet elke stad heeft veel woningen te huur staan, dus als je naar een plek verhuisd waar de meeste mensen nog nooit van gehoord hebben, laat het ons dan weten. Dan kunnen wij extra ons best doen om ook daar alle woningen voor je te vinden.

Hoe lang duurt het om een woning te huren?

Misschien wel de meest gestelde vraag! Het antwoord is zeer afhankelijk van de omstandigheden. Veel van onze klanten vinden binnen een week een woning, anderen doen er meer dan een maand over. Hoe beter je zoekopdracht past bij het aanbod op de markt, hoe sneller het lukt. De belangrijkste factoren die invloed hebben op hoelang het duurt om een huurwoning te vinden zijn: 1) Is je budget in lijn met de rest van je zoekopdracht 2) Hoe snel reageer je op de woningen die we hebben? 3) In hoeverre voldoe je aan de gestelde eisen van de verhuurder? 4) Hoe groot is je zoekgebied?

Waarom is integerHuren.nl niet gratis?

Als het kon, dan zouden we integerHuren.nl aan iedereen gratis aanbieden. Maar: wij werken heel hard om integerHuren.nl optimaal te laten presteren, en jou alle beschikbare huurwoningen supersnel te laten zien. En de diensten die we hiervoor gebruiken kosten geld. Daar komt nog bij dat wij de rare gewoonte hebben om 3 keer per dag te eten en ook een dak boven ons hoofd willen zodat we je deze geweldige dienst kunnen blijven bieden. En trouwens, als het helemaal gratis zou zijn, dan zou iedereen integerHuren.nl gebruiken, en dan is het grote voordeel dat je er als eerste bij bent ineens veel kleiner en omdat wij niet de verhuurders willen overvallen met duizenden aanvragen en/of emails, moet je eerst een premium lid worden voordat je het aanbod kan zien. Dus het is ook in je eigen belang dat we een kleine bijdrage vragen.

Wat vraag ik integerHuren en wat de verhuurder?

Heb je een vraag of wil je graag meer informatie over een bepaald onderwerp? Dan moet je vooral niet langer wachten. Wel is het verstandig om de vraag aan de juiste partij te stellen. We hebben hierbij een overzicht gemaakt van aan wie je bepaalde vragen kunt stellen.

Je kunt aan integerHuren je vragen stellen over:

  • de werking van je account
  • het verwijderen van je account
  • het uitschrijven bij integerHuren

Je kunt contact met de verhuurder opnemen over:

  • de beschikbaarheid van een woning
  • het inplannen van een bezichtiging
  • de interesse in de woning
  • huureisen (bijv. inkomen)
  • de indeling van de woning
  • de ligging van de woning
  • andere vragen over de huurwoning
  • andere vragen over het huren

Hoelang duurt het voor ik een reactie krijg van de verhuurder?

Waarschijnlijk doe je het helemaal goed! Maar er zijn een paar dingen waar je wel op kunt letten.


1- Reageer je wel echt snel genoeg? 

2- Schrijf je wel de juiste dingen wanneer je om een bezichtiging vraagt? Minder is vaak beter. 


3- Doe je echt alles goed, dan komt het waarschijnlijk omdat makelaars en andere aanbieders het zo druk hebben dat ze niet meer op alle mailtjes reageren. Op de meeste huurwoningen wordt binnen een uur na plaatsing op onze website al meer dan 50x gereageerd. Voor de verhuurder en/of makelaar is het onmogelijk om al deze emails te beantwoorden.

Bij wie kan ik vragen over betalingen stellen?

De betalingen op integerHuren worden afgehandeld door het bedrijf Stichting Mollie Payments. Heb je een vraag over een betaling? Neem dan contact met ons op!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Als je naar de inlogpagina gaat, dan staat daar een knop "Wachtwoord vergeten?". Via deze knop kun je een nieuw wachtwoord voor je account aanvragen. Je hoeft hier enkel je e-mailadres voor in te vullen. We sturen je dan automatisch een e-mail met een nieuw wachtwoord. Let op: mogelijk komt de e-mail met het nieuwe wachtwoord terecht in de map met ongewenste e-mails.

Hoe verander ik mijn gegevens?

Na ingelogd te hebben op je account kun je naar de pagina "Persoonlijk Profiel". Op deze pagina kun je je nieuwe persoonlijke gegevens aangeven. 

Welke huurwoningen vindt je op integerHuren?

Je komt op integerHuren verschillende soorten vrije sector huurwoningen tegen. Zo tref je appartementen, studio's, kamers en villa's. Bij elke huurwoning is de staat van de betreffende woning aangegeven: gemeubileerd, kaal of gestoffeerd. Zo weet je precies of de woning bij je past!

Werkt integerHuren met wachtlijsten of lotingen?

 

Nee, op integerHuren is er geen sprake van een wachtlijst of een loting. Je kunt direct reageren op woningen en in contact treden met een verhuurder. De verhuurder kan vervolgens contact met je opnemen en nodigt je hopelijk uit voor een bezichtiging.

 

 

 

Mijn huis staat zonder toestemming op integerHuren, hoe komt dit?

integerHuren.nl heeft als doel het totale huurwoningaanbod van Nederland te tonen. Dagelijks halen we dit woningaanbod op vanaf de websites van makelaars. integerHuren vindt het immers belangrijk dat haar woningzoekende op één centrale plek naar een droomwoning kan zoeken en niet via verschillende losse websites.

Inmiddels heeft een stijgende groep makelaars zichzelf aangesloten bij integerHurenen levert volledig automatisch het woningaanbod aan. Dit aanbod is naast de website van de makelaar ook volledig zichtbaar op integerHuren.nl. Ook kan het zo zijn dat een makelaar geen toestemming geeft om het aanbod te tonen. Deze woningen kunnen we dan ook niet volledig maar slechts beperkt tonen. integerHuren heeft immers het recht (net als andere zoekmachines) om deze informatie te tonen. Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat een woning beter gevonden kan worden met als resultaat: het sneller vinden van een passende huurder!

Mijn huis staat beperkt op integerHuren, hoe komt dit?

integerHuren doet haar best om het totale huurwoningen aanbod van makelaars over te nemen. Het kan voorkomen dat een makelaar ervoor kiest om zijn woningaanbod niet volledig op integerHuren te tonen. Omdat integerHuren het belangrijk vindt om het volledige aanbod centraal te hebben voor de woningzoekende, en het dus alsnog overneemt, kunnen wij dit aanbod slechts beperkt weergeven. Je kunt in dit geval contact opnemen met je makelaar en vragen om aan te sluiten op integerHuren.nl. Ook kan het zijn dat er een fout zit in de koppeling tussen je makelaar en integerHuren. Dit kun je via het contactformulier bij ons navragen!

 

 

 

Hoe kan ik onjuistheden / fouten in een advertentie doorgeven?

Kom je een fout tegen in een woningadvertentie op integerHuren.nl? Dan kun je deze eenvoudig aan ons doorgeven. Vul eenvoudig het contact formulier in en verstuur je bericht. Wij gaan direct met je melding aan de slag!

 

Wat kost een Premium Account?

Voor het Premium Account betaal je per maand eenmalig 19,95. Het account wordt na verloop van tijd automatisch stopgezet en wordt dus niet maandelijks verlengd. 

Hoe betaal ik voor mijn Premium Account?

 

De betaling verloopt via iDeal. Betalingen worden verwerkt en afgehandeld door onze partner Stichting Mollie Payments.

 

 

 

Wat kan ik met het Premium Account?

Met het Premium Account, kun je alle functionaliteiten gebruiken op integerHuren. Een volledig overzicht vindt je hier. Enkele voorbeelden: je kunt alle advertenties bekijken en rechtstreeks, direct contact opnemen met de verhuurders. Daarnaast kun je alle kenmerken van een woning, alle foto's en relevante locatie details inzien.

Met het Premium Account heb je dus simpelweg meer mogelijkheden op het integerHuren platform. De vergoeding die je betaalt, betaal je dus voor het gebruik van deze extra functionaliteiten. Het is niet zo dat we na betaling voor je bemiddelen. Ben je dringend op zoek naar een nieuwe huurwoning, neem dan direct een Premium Account bij integerHuren zodat je jouw zoektocht naar een leuke woonruimte kunt starten!

Waar moet je op letten bij het versturen van een reactie?

Eigenlijk zijn er een tweetal belangrijke punten, waar je op moet letten bij het contact met een verhuurder:

  1. Ontvang je een e-mail die in het Engels is, of waarin je vooruit moet betalen via Western Union of MoneyGram? Reageer dan niet! Maak nooit zonder het zien van de huurwoning geld over. Stuur een kopie van deze e-mail samen met de woningdetails zo spoedig mogelijk aan ons door.
  2. Stuur niet zomaar een kopie van je loonstrook, je bankrekeningnummer of je identiteitsbewijs op zonder dat je weet wie de verhuurder is en zonder dat je de huurwoning gezien hebt.

Heb je een verhuurde woning gevonden?

Mocht je ondanks onze strenge controles toch een huurwoning vinden die al verhuurd blijkt te zijn, dan vinden we dat natuurlijk erg spijtig. We doen – zoals je hierboven kon lezen – ons uiterste best om dat te voorkomen. Toch kan het voorkomen dat een huurwoning al verhuurd is, terwijl wij iets anders aangeven. Soms is de nieuwe huurstatus een beetje vertraagd of niet goed bij ons doorgekomen. Natuurlijk doen wij er wel alles aan om dit te voorkomen. 

We waarderen alle hulp die we krijgen

We waarderen alle hulp die we krijgen. Krijg jij van een verhuurder of makelaar te horen dat de woning niet langer beschikbaar is en staat die woning nog wel op integerhuren? Meld het ons! Ons team gaat er dan mee aan de slag om te controleren of de woning inderdaad verhuurd is.

Klachtenprocedure

Ben je niet helemaal tevreden over de service van integerhuren? Wat vervelend! We willen graag samen met jou kijken of er een oplossing mogelijk is voor jouw klacht. Volg hiervoor de klachtenprocedure, zodat de klacht gelijk goed opgepakt kan worden. De klachtenprocedure van integerhuren werkt als volgt:

Stap 1.

Geef je klacht door via het contactformulier. Geef in het formulier aan dat het om een klacht gaat en leg ons zo uitgebreid mogelijk uit waarom je ontevreden bent. Dit helpt ons om je te begrijpen en snel een passende oplossing te bieden. Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail van je klacht.

Stap 2.

De klantenservice van integerhuren zal de klacht binnen 3 werkdagen in behandeling nemen. Vaak kun je binnen diezelfde tijd ook een inhoudelijke reactie verwachten. Betreft het een ingewikkelde klacht, dan kan deze iets meer tijd in beslag nemen. We vragen om je begrip hiervoor.

Stap 3.

We gaan het gesprek aan en hopen de klacht naar volle tevredenheid op te lossen. Mocht dit jouw inziens niet gelukt zijn, dan kun je terecht bij de Europese Commissie. Zij bieden een ODR waar bemiddeld wordt om klachten op te lossen.